أخبار عاجلة

أسره الطالب إبراهيم الوحش تناشد المسئولين للإفراج عن نجلها..والدته : ابنى مش اخوانى البلطجى و ملهوش اى انتماء سياسى

تعيش أسرة الطالب إبراهيم عبد المقتدر الوحش حالة من الحزن بعد ان قام بعض من الاهالى بمسيرة عمال غزل المحلة بالتعدي على نجلهم بالضرب وتسليمه للقوات الشرطة واتهموا انهوا ينتمي للتنظيم الإخوان وقام برفع شارة ربعه وقررت النيابة العامه حبسه لمده 15 يوم لحين الانتهاء من التحريات .

قالت ولدته الطالب إبراهيم الوحش 17 سنة طالب بكلية التربية الرياضية والدموع بعينها انا فضلت ماشية في الشوارع أدور على ابني وبدعي ربنا لقيت أصحابه قابلوني في الشارع قالوا ليا إن إبراهيم في قسم أول المحلة .
انا نايمه على الأرض فى الاوضه بتاع ابنى ومش هخرج منها إلا لما يرجع ليا تانى ده كان بيجيب اكل للعمال الى شغالين فى الشقه عندنا ولما شاف المسيرة راح يتفرج عليه فاعترضه أتنين بلطجيه قالوا “هات التليفون بتاعك نتكلم منوا دقيقه فا لما رفض شدو التليفون ” وقالوا ده اخوانى وخلى الناس تجرى واره وتضربه .

كما أكدت ” إلام ” إن ضباط وإفراد الشرطة يعاملون ابني معامله حسنه بيقولى ليا ابنك محترم ومتخافيش عليه مفيش حد ويعملوا حاجه ولا حد هيلمسو وقت ما كان ريح النيابة المسجون الى كان فى الكبلش مع ابنى بقى يطبب عليه و ويقول متخافيش عليه يا امى , و شكرت ” الأم ” ضابط و إفراد الشرطة الذي انقذو ابنها من أيد الاهالى الذي كانوا يعتدون عليه بالضرب .

كما أشارت ندى الوحش شقيقته انهوا كان مقدم بكلية الحربية تحت رقم قيد 52092 كما انهوا يلعب بنادي بلدية المحلة حارس مرمي وان هو بيصرف فلوسه كلها على تأجير الملاعب وامنيه حياه انهوا يصبح ضابط بالقوات المسلحة ولما استشهد الجنود كان يقول لنا بكرا هبقى ضابط وهموت الارهابين .

وقال محمد عادل طالب بكلية تجاره احد أصدقائه ان إبراهيم غير منتمى إلى اى جهة سياسيه و كل اهتماماته لعب كوره القدم .

ويناشد أهل وأصدقاء إبراهيم عبد المقتدر الوحش الجهات المسئولة الإفراج عن نجلهم .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *